Geoteknisten kairavaunujen valikoimamme on markkinoiden laajin. Konelaivueen pienin kairavaunu on kaksi tonnia painava, henkilöauton peräkärryllä liikuteltava GM50. Lippulaivavaunumme on kahdeksalla kumipyörällä liikkuva GM8-mammutti, joka kulkee vaikeimmissakin maaperissä pienellä pintapaineella.
Kaikissa geoteknisissä kairavaunuissamme on sähköinen ohjausjärjestelmä. Vaunujen älykkyyttä lisää myös GMTracker-tallenninohjelmisto, jonka avulla vaunun tuottamat tutkimus- ja koneen käyttötiedot voidaan tarvittaessa siirtää pilvipalveluun jatkokäyttöä ja analysointia varten.
Vaunumme ovat modulaarisia ja konfiguroitavissa käyttäjänsä tutkimustarpeisiin sopivalla puomilla ja kairauskalustolla. Puomit voidaan asentaa myös muihin kuin Geomachinen omiin alustoihin, kunhan niissä on tarvittava hydrauliikka saatavilla.
Geoteknisiin kairavaunuihin lisävarusteena asennettava sähköinen moottoripaketti mahdollistaa päästöttömän ja hiljaisen kairauksen. Kaikki dieselmoottorimme täyttävät tiukimmat Stage5-päästövaatimukset.
GM50 on pienestä koostaan huolimatta monipuolinen geotekninen kairavaunu. Se soveltuu kaikkiin tärkeimpiin tutkimusmenetelmiin putkikairausta ja kallionäytekairausta lukuun ottamatta. Porakonekairauksessa vaunun teho riittää reikien avaamiseen. Tätä kairavaunua voidaan hyödyntää myös pienten pohjavesiputkien asennuksessa mataliin pohjavesikaivoihin.
Kompaktia GM50-kairavaunua voi liikutella työmaakohteelta toiselle helposti, sillä se mahtuu henkilöauton perävaunuun. Lisäksi vaunun toimintakuntoon laittaminen kohteessa on nopeaa ja yksinkertaista.
GM75 on Geomachinen suosituin kairavaunumalli. Siitä löytyy huomattavasti enemmän tehoa kuin pikkuveljestään ja se suoriutuukin erinomaisesti kaikista keskiraskaista geoteknisistä tutkimusmenetelmistä.
GM75 toimitetaan aina nopealla ja monikäyttöisellä ketjusyöttöpuomilla. Vaunun monipuolisuutta lisää mahdollisuus muuntaa se hybridiksi, jolloin kairauksia voi suorittaa ilman paikallisia pakokaasuja.
GM85 on monipuolinen kairavaunuvalinta keskiraskaisiin geoteknisiin ja geologisiin tutkimuksiin. Siitä löytyy enemmän tehoja kuin mallistomme kevyemmistä kairavaunuista, mikä näkyy koneen toiminnassa poraustyön nopeutumisena ja poraussyvyyden kasvuna.
GM85 on saatavilla sekä suora- että ketjusyöttöpuomilla ja siihen voidaan asentaa lisävarusteena myös kallionäytekairauksiin soveltuva pyöritysyksikkö. GM85 on saatavana myös hybridinä.
GM100-kairavaunu on väsymätön, tehokas ja nopea puurtaja, joka on tarkoitettu kaikkein haastavimpiin ja raskaimpiin geoteknisiin sekä geologisiin tutkimuksiin. Se soveltuu erinomaisesti esimerkiksi porakonekairaukseen ja suurten pohjavesiputkien asennukseen.
GM100 voidaan varustaa suora- tai ketjusyöttöpuomilla sekä useilla erilaisilla pyöritysyksiköillä käyttäjänsä tarpeen mukaan. Sen voi myös muuntaa hybridiksi, mikä mahdollistaa kairausten suorittamisen esimerkiksi urbaaneissa olosuhteissa ilman pakokaasuja.
Lue lisää: Tätä kutsumme brändiuskollisuudeksi!
GM200-kairavaunu on suunniteltu erityisesti kallionäytekairaukseen. Koneeseen asennettavien työtasojen myötä työskentely helpottuu merkittävästi kallionäytekairauksissa. Myös tässä geoteknisessä kairavaunussa on kaksoisporapöytä, ja porausmenetelmän vaihto on nopeaa ja vaivatonta esimerkiksi putkiporauksesta timanttikairaukseen.
Kone on varusteltavissa raskaalla geoteknisellä tai geologisella suorasyöttöpuomilla. Tämäkin kone on muunnettavissa helposti hybridiksi lisävarusteena asennettavalla sähkömoottorilla, jolloin timanttikairauskin voidaan tehdä päästöttömästi.
GM8 on kairavaunu, jolle vaikeimmatkaan maastot eivät ole ongelma. Kahdeksan pyöränsä ja järeiden voimiensa ansiosta se menee sinne, mihin muilla vaunuilla ei ole pääsyä. Pyörien pintapaine pysyy kahdeksan suuren pyörän ansiosta pienenä, vaikka kone painaakin noin yhdeksän tonnia.
GM8 voidaan varustaa kaikilla Geomachinen puomityypeillä, joten se soveltuu erinomaisesti kaikkiin geoteknisiin ja geologisiin tutkimuksiin. Tämä kairavaunu on myös muunnettavissa hybridiksi.
GM Hybrid on maailman ensimmäinen päästötön vaihtoehto maaperän tutkimiseen. Se mahdollistaa kairavaunun käyttövoiman vaihtamisen dieselistä sähköön esimerkiksi silloin, kun työskentely-ympäristö asettaa kairausten päästöille tai äänen voimakkuudelle rajoituksia.
GM Hybrid on liitettävissä viiteen eri Geomachinen maaperätutkimusvaunumalliin. Hybridin ansiosta kairausten suorittaminen on nyt mahdollista tiheän asutuksen keskellä ja jopa sisätiloissa.
Käyttötarkoitus
- kairausten suorittaminen ilman pakokaasuja urbaaneissa olosuhteissa
Ominaisuudet
- maailman ensimmäinen maaperätutkimuskoneeseen liitettävä sähkömoottori
- päästötön
- hiljainen kairausääni
- mahdollistaa kairaukset myös tiheään asutuilla alueilla
- helppo käyttövoiman vaihto polttomoottorista sähkömoottoriin
- kun virtaa ei ole käytettävissä, sähköakkuyksikkö on poistettavissa helposti
- käyttöjännite 400 v