Kairavaunuvalikoimamme kevyin malli on kaksi tonnia painava peräkärryssä kulkeva GM50. Vaunujen järeintä kokoluokkaa puolestaan edustaa kymmenen tonnia painava, kahdeksalla kumipyörällä liikkuva GM8.

Jokainen geotekninen kairavaunumme on rakenteeltaan modulaarinen ja räätälöitävissä käyttäjänsä tarpeen mukaan. Kaikissa malleissa on voimanlähteenä viimeisimpien päästönormien mukainen dieselmoottori ja kahta pienintä mallia lukuun ottamatta kaikki mallit voidaan muuntaa hybridiksi.

 

Menetelmävertailu   Kairavaunujen ominaisuudet   Puomien ominaisuudet

GM50 on pienestä koostaan huolimatta monipuolinen geotekninen kairavaunu. Se soveltuu kaikkiin tärkeimpiin tutkimusmenetelmiin putkikairausta ja kallionäytekairausta lukuun ottamatta. Porakonekairauksessa vaunun teho riittää reikien avaamiseen. Tätä kairavaunua voidaan hyödyntää myös pienten pohjavesiputkien asennuksessa mataliin pohjavesikaivoihin.

Kompaktia GM50-kairavaunua voi liikutella työmaakohteelta toiselle helposti, sillä se mahtuu auton perävaunuun. Lisäksi vaunun toimintakuntoon laittaminen kohteessa on yksinkertaista.

Datasheet

GM65 on kairavaunu, joka soveltuu kaikkiin geoteknisiin tutkimusmenetelmiin. Vaikka se onkin rakenteeltaan kevyt, löytyy siitä silti riittävästi potkua myös mittakaavaltaan maltillisten kallionäytekairausten suorittamiseen. Porakonekairauksessa vaunun teho riittää reikien avaamiseen.

GM65 voidaan varustella joko suorasyöttö- tai ketjusyöttöpuomilla. Molemmissa puomityypeissä on kaksi porapöytää ja kaksi erilaista pyörityspäävaihtoehtoa asiakkaan tarpeiden mukaisesti.

Datasheet

GM75 on Geomachinen vaunuvalikoiman suosituin kairavaunumalli. Siitä löytyy huomattavasti enemmän tehoa kuin pikkuveljistään ja se suoriutuukin kaikista geoteknisistä tutkimusmenetelmistä erinomaisesti. Varustamalla tämä malli timanttiporaukseen tarkoitetulla suorasyöttöpuomilla, saadaan sen tehot valjastettua myös geologisiin tutkimuksiin.

GM75-kairavaunuun voi valita minkä tahansa Geomachinen puomityypeistä. Ketju- ja suorasyöttöpuomien lisäksi siihen on liitettävissä myös Dual mast -puomi-innovaatiomme.

GM75:n monipuolisuutta lisää mahdollisuus muuntaa se hybridiksi. Tämän ominaisuuden ansiosta kairauksia voi suorittaa myös urbaaneissa olosuhteissa ilman pakokaasuja.

Datasheet

GM85 on monipuolinen kairavaunuvalinta keskiraskaisiin geoteknisiin ja geologisiin tutkimuksiin. Siitä löytyy enemmän tehoja kuin mallistomme keveämmistä kairavaunuista, mikä näkyy koneen toiminnassa poraustyön nopeutumisena ja poraussyvyyden kasvuna.

GM85 on saatavana myös hybridinä.

Datasheet

GM100-kairavaunu on väsymätön, tehokas ja nopea puurtaja, joka on tarkoitettu kaikkein haastavimpiin ja raskaimpiin geoteknisiin sekä geologisiin tutkimuksiin. Se soveltuu erinomaisesti esimerkiksi putkikairaukseen, uppovasaraporaukseen ja suurten pohjavesiputkien asennukseen.

GM100 voidaan varustaa suora- tai ketjusyöttöpuomilla sekä useilla erilaisilla pyöritysyksiköillä ja vasaravaihtoehdoilla käyttäjänsä tarpeen mukaan. Sen voi myös muuntaa hybridiksi, mikä mahdollistaa kairausten suorittamisen esimerkiksi urbaaneissa olosuhteissa ilman pakokaasuja.

Datasheet

GM200-kairavaunu on teho- ja voimatasoiltaan GM100:n isoveli. Siitä löytyy järeästi vääntöä, mikä tekee vaunusta erinomaisen vaihtoehdon esimerkiksi syvään kallionäytekairaukseen. Koneeseen asennettavien työtasojen myötä työskentely helpottuu merkittävästi kalliokairauksissa.

Tämäkin jättiläinen on muunnettavissa hybridiksi.

Datasheet

GM8 on kairavaunu, jolle vaikeimmatkaan maastot eivät ole ongelma. Kahdeksan pyöränsä ja järeiden voimiensa ansiosta se menee sinne, mihin muilla vaunuilla ei ole pääsyä. Tällä 10-tonnisella mammutilla voidaankin suorittaa erinomaisesti kaikki geotekniset ja geologiset tutkimukset.

GM8 voidaan varustaa kaikilla Geomachinen puomityypeillä, pyörityspäillä ja vasaroilla. Lisäksi GM8 on muunnettavissa hybridiksi.

Datasheet

GM Hybrid on maailman ensimmäinen päästötön vaihtoehto maaperän tutkimiseen. Se mahdollistaa kairavaunun käyttövoiman vaihtamisen dieselistä sähköön esimerkiksi silloin, kun työskentely-ympäristö asettaa kairausten päästöille tai äänen voimakkuudelle rajoituksia.

GM Hybrid on liitettävissä viiteen eri Geomachinen maaperätutkimusvaunumalliin. Hybridin ansiosta kairausten suorittaminen on nyt mahdollista tiheän asutuksen keskellä ja jopa sisätiloissa.

Käyttötarkoitus

  • kairausten suorittaminen ilman pakokaasuja urbaaneissa olosuhteissa

Ominaisuudet

  • maailman ensimmäinen maaperätutkimuskoneeseen liitettävä sähkömoottori
  • päästötön
  • hiljainen kairausääni
  • mahdollistaa kairaukset myös tiheään asutuilla alueilla
  • helppo käyttövoiman vaihto polttomoottorista sähkömoottoriin
  • kun virtaa ei ole käytettävissä, sähköakkuyksikkö on poistettavissa helposti
  • käyttöjännite 400 v

Tuote-esite